Posts tonen met het label Mme ZsaZsa. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Mme ZsaZsa. Alle posts tonen

maandag 11 november 2013

Allemaal beestjes

Na het kleedje dat ik voor Noa maakt, begon de kleinste spruit hier in huis natuurlijk tegen te pruttelen. Ik moest dus beloven om iets voor haar kleerkast in elkaar te zetten. Ik liet haar de keuze en ze koos een rokje.
My all time favorite : een A-lijntje met stolpplooi EN paspel uit Allemaal rokjes van Mme ZsaZsa.

Féliz koos een stofje dat ik een tijdje terug bij Roos & Violet kocht. Onze papa koos de groene paspel. Ik koos voor een oranje-rode katoenen voering. Een simpel maar mooi rokje.

Op onze bijeenkomst van FEMMA Eversem begon ik aan dit exemplaar en werkte het enkele dagen later helemaal af. OK, niet helemaal. Het is nog niet omgezoomd. Het mooie ding is namelijk net iets te groot dus moet nog even in de kast blijven liggen. Helaas ...



dinsdag 29 oktober 2013

Nu is de herfst aan de beurt ...

Na al de staartbeenperikelen had ik mezelf voorgenomen om weer meer te gaan naaien om de schade in te halen. In de vakantie is dat niet altijd even gemakkelijk met 2 rondhuppelende prinsesjes maar we hebben er het beste van gemaakt.

Ik was in het begin van de vakantie was ik eens in de kleerkasten van onze madammen gedoken en merkte op dat Féliz wel wat rokjes kon gebruiken dus werk aan de winkel!

Ik koos een heel schattig stofje met eekhoorntjes. Vraag me niet waar het vandaan komt. Ik won dit fantastische stofje op Facebook en ben er nog altijd héél blij mee. Ik koos een simpel gevoerd A-lijntje uit het boek van Mme ZsaZsa, de rokjesbijbel. Ik gooide er wéér maar eens een paspel tussen en klaar is Kees.


zondag 16 juni 2013

Bijna in examenmodus

Met de examens in aantocht, wordt het hoog tijd om even te ontspannen alvorens me te wapenen met rode pen en rekenmachine. Dit weekend wordt dus een relax - maxweekendje. Zaterdag mochen we ons benen onder tafel schuiven bij goede vrienden. Dat was genieten en vooral veel bijpraten.

Een mens kan moeilijk met lege handen aankomen dus maakte ik gisteren snel een rokje voor hun kleine meid.

Grote broer kreeg een piratenschat cadeau. De 2 schatten waren heel opgetogen en wij ook hoor. Het was om duimen en vingers van af te likken. Echt een heel gezellige avond.

Maar een hele avond bijpraten was nog niet genoeg. We hadden veel te veel tijd tekort dus besloten de madammen om de overheerlijke chocoladetaart er deze ochtend af te lopen. Lopen met 2 is toch zoveel leuker dan alleen. Op naar de volgende keer ...

En we houden het sportief vandaag. Zo meteen vertrekken we naar Nazareth om mijn ventje aan te moedigen. Nu maar hopen op mooi weer en een goed resultaat. Een boeket bloemen zou echt wel een mooie start van mijn examenweek zijn. You know what to do, Fredje Raketje ;-)


maandag 22 april 2013

Stars zonder stripes

Eenvoud siert. Ik heb het daar volledig mee eens maar soms mag die eenvoud net nog dat tikkeltje VAVAVOEM hebben. Een extra accentje ;-)

Féliz wilde een rokje met sterretjes. Zij vraagt, mama maakt. Aangezien kleine miss nu ook naar school gaat, moet het dus gemakkelijk aan en uit te doen zijn. Wat is er eenvoudiger dan een rokje met boordstof van bij Annamarieke? Mme ZsaZsa weet er alles van. Deze keer geen A-lijntje maar een fronsrokje. Ik vind fronsen nog altijd BAH maar soms kan het nu eenmaal niet anders ;-)  Om het af te maken enkele gele geflockte sterren.

En ja hoor, kleine miss was heel blij. En grote miss, heel jaloers ...