Posts tonen met het label flock. Alle posts tonen
Posts tonen met het label flock. Alle posts tonen

woensdag 23 april 2014

2 weken vakantie = (maar) 2 rokjes ...

De paasvakantie is alweer voorbij. Als lerares in het volwassenenonderwijs kon ik ook lekker lui genieten van 2 weken rust. Ik nam me voor om héél véél te naaien maar onder andere het mooie weer heeft daar een stokje voor gestoken. Klagen hoor je mij in elk geval niet doen. Ik genoot met volle teugen van de zon, onze dochters, bezoekjes van en aan vrienden, uitstapjes en zelfs van een beetje tijd aan mijn naaimachine.

Ik haalde de mosterd  voor het eerste rokje bij Ella & Basiel. Op de facebookpagina zag ik een leuke foto van een rokje verschijnen. Ik moest en zou een exemplaar maken dat op dat rokje leek maar dan wel met een ander stofje en toch net iets anders. Noa dook in de stoffenbak en kwam er met een retrostofje uit. Dat kon ik toch niet weigeren ;-) Ik combineerde het met groene polyester van in Kapellen en rode boordstof. En ja, paspel mocht ook niet ontbreken.


Het tweede rokje is een luiwijvenrokje. Féliz moest als bijtje verkleed zijn op de apotheose van de kleutersportweek. Een zwart T-shirt had ik hier nog ergens in de kast liggen. Daar moest dan natuurlijk nog een bij opkomen. Ik liet mijn Cameo zijn ding doen met wat gele flockfolie. Strijken en klaar! Het rokje ging al even snel. Een simpel geel katoenen A-lijntje met boordstof. Ik ging echter niet voor een combinatie met zwart omdat ze het dan nadien niet echt meer kon dragen. De gestreepte boordstof kocht ik bij Bee KidzzIk naaide er ook nog 2 grote knopen op om het wat speelser te maken en een PASPELTJE!


















Ondertussen ben ik al aan mijn volgende project bezig en dat zal héél binnenkort klaar zijn. En neen, het is GEEN rokje!

vrijdag 28 juni 2013

VAKANTIEMODUS ...

Opstaan na een veel te korte nacht en het besef dat er weer een jaartje meer op de teller is komen te staan .... Ppppffff. Geef toe, deze ochtendstond had niet zoveel goud in de mond. Maar beneden komen en een enorme bos bloemen van je allerliefste ventje zien staan, is wel een ochtend ritueel waar ik heel goed aan zou kunnen wennen. Ik zag de festiviteiten van de dag opeens heel goed zitten.

Gisteren stonden de attesteringen van mijn ochtend - en avondklassen op het programma. Samen een hapje eten, iets drinken, veel praten en vooral heel veel lachen. Ik werd dan ook in de bloemen, chocolade, koekjes, bonnen, ... gezet. Dat doet een mens toch zoveel plezier. Echt hartverwarmend.



Sylwia, één van mijn studenten in de ochtendklas beviel 7 weken te vroeg van haar dochtertje Lena. Een echt schatje, die kleine spruit! Ze moest één maand in het ziekenhuis blijven. Ondanks alles bleef Sylwia naar de les komen en legde ze een prima examen af. Ik vond dat dat een kleine attentie verdiende. Echt waar, een heel sterke en lieve dame!




Ik maakte dit kleurrijke kleedje voor de kleine poppemie. Ik durfde het aan om eindelijk in mijn Mies & Moosje te knippen. Het patroontje komt uit Ottobre maar ik veranderde er hier en daar iets aan. Er zijn nog andere varianten te vinden van dit schortjurkje. Ik maakte een omkeerbare versie en er kwam ook een heel klein stukje flockfolie aan te pas. Paspel mocht ook niet ontbreken.




Het heeft bloed, zweet en tranen gekost want mijn Brother wou echt niet mee. Bij het maken van de knoopsgaten liep mijn machine steeds vast. Knoopsgaten lostornen is in elk geval geen pretje. Dat kan ik na dit kleedje wel zeggen. Genoeg gezeurd, het is goed gekomen. En ja, Sylwia was blij. Ik wens lieve, kleine Lena héél veel plezier, lachjes, knuffels en kusjes in dit mooie kleedje.



En nu ... VAKANTIE!!!



maandag 22 april 2013

Stars zonder stripes

Eenvoud siert. Ik heb het daar volledig mee eens maar soms mag die eenvoud net nog dat tikkeltje VAVAVOEM hebben. Een extra accentje ;-)

Féliz wilde een rokje met sterretjes. Zij vraagt, mama maakt. Aangezien kleine miss nu ook naar school gaat, moet het dus gemakkelijk aan en uit te doen zijn. Wat is er eenvoudiger dan een rokje met boordstof van bij Annamarieke? Mme ZsaZsa weet er alles van. Deze keer geen A-lijntje maar een fronsrokje. Ik vind fronsen nog altijd BAH maar soms kan het nu eenmaal niet anders ;-)  Om het af te maken enkele gele geflockte sterren.

En ja hoor, kleine miss was heel blij. En grote miss, heel jaloers ...


woensdag 3 april 2013

Zigzag, flock en naai ...

En ja hoor, het kleedje is al een heel tijdje klaar maar moet het bloggen nog onder de knie krijgen en zal er dus bij deze meer mijn werk van maken. Beloofd (op mijn communiezieltje)! Féliz is zo fier op haar kleedje en eerlijk gezegd ben ik er ook wel blij mee.

Ik heb wel in samenspraak met Ma Specialiste wat wijzigingen aangebracht maar dat is geen nieuws want ik verander bijna altijd wel iets. Ik moet mijn eigen inbreng kunnen hebben. Beroepsmisvorming waarschijnlijk maar toch ;-)

We werden uitgenodigd op een brunch. Ons jongste spruit droeg dit fabricaat en onze oudste een ander product dat van onder mijn naaimachine gekomen is. Een lieve vrouw sprak me aan om te vragen waar ik die kleedjes van onze dochtertjes kocht want ze vond die toch zo mooi en speciaal. Toegegeven, mijn ego werd door deze vraag serieus gestreeld. Bedankt lieve mevrouw voor dit schouderklopje ...