Posts tonen met het label kleedje. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kleedje. Alle posts tonen

zondag 12 april 2015

Groen, groen, niets aan te doen!

Lentekriebels! Wat is het toch zalig als het zonnetje schijnt. In de voormiddag heb ik alle winterkledij van onze meisjes in dozen gestopt en alle lente - en zomerspulletjes mooi in de kasten gelegd. Een mens wordt toch vrolijk van die kleurtjes en vooral van de zon. In het vooruitzicht van een namiddagje koers bakte ik een heel lekkere perentaart. Wees maar gerust dat het heerlijk smaakte met een goed tasje koffie. Om duimen en vingers van af te likken!

Spelende kids buiten, 't ventje geconcentreerd naar Parijs-Roubaix aan het kijken en ik even geconcentreerd achter mijn naaimachine met het Jemmastofje van Michael Miller. Het werd een kleedje voor Noa deze keer en ik vond een beetje inspiratie op de website Poppie van mijn (naai)vriendin Cindy. Ik nam de basisjurk van Stof voor Durf het Zelvers I en zette er een kraagje op en een paspeltje tussen. Een blinde rits in, omzomen met biais en klaar.





Ondertussen ben ik het volgende projectje al aan het tekenen en knippen. Die regelmaat, het gaat me nog lukken ... Ooit ;-)

zondag 28 juli 2013

Elfenkleedje II

Noa vraagt dus Retromams naait. Hetzelfde jurkje als zus maar wat aangepast want de originele versie van Homemade Mini Couture viel zowel voor Féliz als Noa wat te breed bovenaan. Potlood en papier bovenhalen en aanpassen maar. Helemaal zeker was ik niet van mezelf maar het is toch wonderwel gelukt. Oef ! (Een pak van mijn hart hoor.)

En de sandaaltjes die we net voor ons verlof bij Papoetsie kochten passen er fantastisch bij. Wat een mooie combinatie al zeg ik het zelf ...




















Op naar het volgende maar wat ???

zaterdag 27 juli 2013

Elfenkleedje

Mooie liedjes duren nooit lang en zo was het ook met onze vakantie gesteld. Op en top genieten van al die mooie plekjes in Frankrijk, schaduw zoeken want gewoon te warm in de zon, live genieten van de Tour, chillen met een glas wijn in goed gezelschap en al kijkend naar Vive le vélo,... Vakantie kan toch mooi zijn. Als een mens dan thuiskomt, is het al was en strijk wat de klok slaat.


Hier en daar nog een dagje genieten van het laatste weekje verlof van het ventje want dinsdag moet hij weer aan de slag terwijl de dames des huizes nog een maand vakantie voor de boeg hebben. Toch kon ik het mij niet laten om achter mijn naaimachine te kruipen. Eerst had ik geen echt inspiratie maar nam dan dit boek ter hand en begon samen met de girls te kijken en te kiezen. Féliz koos het Whiskerskleedje. Papa koos een stofje maar kleine koppigaard was niet akkoord. Zij koos iets totaal anders. Het werd er eentje van in de webshop Roos & Violet. Echt een aanrader!!



Féliz paste het en zei meteen :"Ik ben een elfje!". Het is een heel mooi kleedje maar het valt nogal breed onder de oksels. Grote zus kan er zelfs in. Ze wil natuurlijk ook zo'n elfenjurkje in het stofje dat papa eerst voor Féliz koos. Mama weet dus weer wat te doen deze namiddag. Ik ga wel proberen om het bovenstukje wat aan te passen zodat het wat meer aansluit. Het resultaat van deze opdracht zal dus later volgen ....




vrijdag 28 juni 2013

VAKANTIEMODUS ...

Opstaan na een veel te korte nacht en het besef dat er weer een jaartje meer op de teller is komen te staan .... Ppppffff. Geef toe, deze ochtendstond had niet zoveel goud in de mond. Maar beneden komen en een enorme bos bloemen van je allerliefste ventje zien staan, is wel een ochtend ritueel waar ik heel goed aan zou kunnen wennen. Ik zag de festiviteiten van de dag opeens heel goed zitten.

Gisteren stonden de attesteringen van mijn ochtend - en avondklassen op het programma. Samen een hapje eten, iets drinken, veel praten en vooral heel veel lachen. Ik werd dan ook in de bloemen, chocolade, koekjes, bonnen, ... gezet. Dat doet een mens toch zoveel plezier. Echt hartverwarmend.



Sylwia, één van mijn studenten in de ochtendklas beviel 7 weken te vroeg van haar dochtertje Lena. Een echt schatje, die kleine spruit! Ze moest één maand in het ziekenhuis blijven. Ondanks alles bleef Sylwia naar de les komen en legde ze een prima examen af. Ik vond dat dat een kleine attentie verdiende. Echt waar, een heel sterke en lieve dame!




Ik maakte dit kleurrijke kleedje voor de kleine poppemie. Ik durfde het aan om eindelijk in mijn Mies & Moosje te knippen. Het patroontje komt uit Ottobre maar ik veranderde er hier en daar iets aan. Er zijn nog andere varianten te vinden van dit schortjurkje. Ik maakte een omkeerbare versie en er kwam ook een heel klein stukje flockfolie aan te pas. Paspel mocht ook niet ontbreken.




Het heeft bloed, zweet en tranen gekost want mijn Brother wou echt niet mee. Bij het maken van de knoopsgaten liep mijn machine steeds vast. Knoopsgaten lostornen is in elk geval geen pretje. Dat kan ik na dit kleedje wel zeggen. Genoeg gezeurd, het is goed gekomen. En ja, Sylwia was blij. Ik wens lieve, kleine Lena héél veel plezier, lachjes, knuffels en kusjes in dit mooie kleedje.



En nu ... VAKANTIE!!!



maandag 3 juni 2013

GefeliciTAART!

Er was er eentje jarig! HOERA. Astrid, het petekindje van mijn ventje Fred stond zondag een hele dag in de belangstelling. De weergoden waren haar gunstig gezind en het werd dan ook een heel leuk en gezellig feestje.

Bij verjaardagen horen natuurlijk cadeautjes. En als het om meisjes gaat, horen daar vanzelfsprekend kleedjes bij. Mijn man verdiepte zich in mijn boeken, stoffenvoorraad en strijkapplicaties en koos een felkleurig stofje en wéér maar eens de basisjurk uit SVDHZ. Best friend paspel is ook van de partij en de rest van het verhaal zie je op de foto.



maandag 6 mei 2013

In tweevoud ...

Toen ik dit stofje zag in dit boek werd ik op slag verliefd. Dit moest ik hebben. Mijn lieve naaivriendin Mieke bezorgde me dit mooie stofje. Wie mijn 2 dochters kent, weet dat het hier soms hoog oplopende discussies kunnen zijn als het op stof aankomt. De 2 prinsessen waren alle 2 even gek op dit stofje als hun mama.

OK, no problemo! Dan maken we er 2 kleedjes van maar dan wel helemaal anders. Ik kon niet anders dan het stofje combineren met een effen stofje want anders kon ik die 2 hoogheden niet tevreden stellen. Voor Noa nam ik een patroontje over uit bovenstaand boek. Voor Féliz nam ik het bovenstukje van de basisjurk uit hetzelfde boek over, voegde een paspeltje toe en deed mijn eigen ding met het rokgedeelte. Beide kleerkasten zijn weer een kleedje rijker ...



woensdag 3 april 2013

Zigzag, flock en naai ...

En ja hoor, het kleedje is al een heel tijdje klaar maar moet het bloggen nog onder de knie krijgen en zal er dus bij deze meer mijn werk van maken. Beloofd (op mijn communiezieltje)! Féliz is zo fier op haar kleedje en eerlijk gezegd ben ik er ook wel blij mee.

Ik heb wel in samenspraak met Ma Specialiste wat wijzigingen aangebracht maar dat is geen nieuws want ik verander bijna altijd wel iets. Ik moet mijn eigen inbreng kunnen hebben. Beroepsmisvorming waarschijnlijk maar toch ;-)

We werden uitgenodigd op een brunch. Ons jongste spruit droeg dit fabricaat en onze oudste een ander product dat van onder mijn naaimachine gekomen is. Een lieve vrouw sprak me aan om te vragen waar ik die kleedjes van onze dochtertjes kocht want ze vond die toch zo mooi en speciaal. Toegegeven, mijn ego werd door deze vraag serieus gestreeld. Bedankt lieve mevrouw voor dit schouderklopje ...