Posts tonen met het label Ma Specialiste. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ma Specialiste. Alle posts tonen

maandag 28 april 2014

Retromams goes Retro rockets

Na al die rokjes werd het eens hoog tijd voor iets anders. Ik dook mijn boekenkast in en koos er dit boek uit. Elke keer als ik in dit pareltje kijk, besef ik dat ik dringend meer tijd moet zoeken en vinden om te naaien.

Het Blushbloesje stond al heel lang op mijn verlanglijstje dus de keuze was heel snel gemaakt. Ik maakte deze keer zelf een selectie van 4 stofjes die ik wel zag zitten en liet onze jongste dochter kiezen. Ze koos voor de Retro Rocket Rascals astronauts van Michael Miller.  Een hele tijd terug kocht ik dit stofje in deze webshop. Voor het kraagje mocht ik een stukje van mijn Ma haar spierwitte stofje gebeuren.


Deze keer geen paspel als extraatje maar wel een zigzagje aan de kraag. In het boek werken ze met knopen maar ik besloot om kamsnaps te gebruiken. Lekker snel en geen gepruts met knoopsgaten.


Mama blij, Féliz blij en Noa stikjaloers ...


woensdag 3 april 2013

Zigzag, flock en naai ...

En ja hoor, het kleedje is al een heel tijdje klaar maar moet het bloggen nog onder de knie krijgen en zal er dus bij deze meer mijn werk van maken. Beloofd (op mijn communiezieltje)! Féliz is zo fier op haar kleedje en eerlijk gezegd ben ik er ook wel blij mee.

Ik heb wel in samenspraak met Ma Specialiste wat wijzigingen aangebracht maar dat is geen nieuws want ik verander bijna altijd wel iets. Ik moet mijn eigen inbreng kunnen hebben. Beroepsmisvorming waarschijnlijk maar toch ;-)

We werden uitgenodigd op een brunch. Ons jongste spruit droeg dit fabricaat en onze oudste een ander product dat van onder mijn naaimachine gekomen is. Een lieve vrouw sprak me aan om te vragen waar ik die kleedjes van onze dochtertjes kocht want ze vond die toch zo mooi en speciaal. Toegegeven, mijn ego werd door deze vraag serieus gestreeld. Bedankt lieve mevrouw voor dit schouderklopje ...

maandag 25 maart 2013

Al doende leert men ...

Wauwie, een eigen blog. Waar begin ik nu weer aan? Als computerleek moet ik toegeven dat het niet evident is om dit allemaal in mijn eentje te ontdekken maar dat spreekwoord in de titel zal hier wel van toepassing zijn. Zoals zo vaak ;-)

En wie mag deze bloggende Retromams dan wel zijn? Linsey is de naam. Een 33-jarige zotte mama van 2 al even gekke dochters. Noa is 4,5jaar oud en Féliz 2,5. Als ik niet voor de klas sta of lessen voorbereid, hou ik me vooral bezig achter mijn naaimachine. Die kriebels zijn in mei 2012 begonnen en verminderen helemaal niet. Het wordt alleen maar erger. En dat is aan mijn groeiende stoffenvoorraad ook te merken.

Wie begint er nu op zo'n ijskoude lentemaandag (lente???) aan een blog. Ach ja, ik. Een mens moet de maandaghectiek toch van zich kunnen afschrijven. Hier is het weer eens een TOPmaandag : 2 hoestende en proestende dochters de voorbije nacht, de kleinste prinses die haar middagdutje weigert te doen, lessen voorbereiden, testen verbeteren, soep en quiche maken maar last but NOT least straks een naaiavondje samen met mijn mams. Mijn ma is de alwetendheid zelve op naaigebied en ik (nog maar eens) de leek. En ja, vul dat spreekwoord van hierboven nog maar eens in.

Wat staat er op het  naaiprogramma? Wel, het patroon van dit bloesje komt uit dit boek. Het bloesje heb ik in elkaar gekregen zoals je kan zien maar onze pro gaat mij uitleggen hoe het hele beleggedoe gemakkelijker en efficiënter kan. Groot dilemma want 2 x hetzelfde modelletje in dezelfde kleerkast is not done ten huize Robberechts. No way Josée! Ik zal deze keer dus de kleedjesversie fabriceren. Wait & see ...


Het resultaat van een hopelijk productieve maandag vinden jullie misschien weldra hier terug. En nu, vooruit met de geit!