Posts tonen met het label koers. Alle posts tonen
Posts tonen met het label koers. Alle posts tonen

dinsdag 9 juli 2013

Geel, groen en dan nu nog iets met bollen ?

Nog 2 dagen en we vertrekken met de mobilhome richting Frankrijk. AFTELLEN!!! Op en top genieten : leuke en lieve mensen, landschappen om stil van te worden, pittoreske dorpjes, zwoele avonden met een lekker glas wijn en ... koers. Ja, ja KOERS! We gaan wéér maar eens de uitdaging aan om een week de Tour de France te volgen. Zo'n vakantie krijg je nu eenmaal als moeder, vader en de dochters allemaal al even wielergek zijn.

Toen ik al eens in de kleerkasten van de meisjes dook om te zien wat we zouden meenemen qua kleding, kwam ik tot de vaststelling dat Noa geen shortjes in haar kast had hangen. Drama alom want het is daar momenteel heel erg warm. We schuimden enkele winkels af om in de solden enkele leuke exemplaren te vinden maar dat was helaas geen succes. Er zat dus niets anders op dan zelf achter mijn Brother te kruipen.

Op de blog van Ikke = mooi vond ik een leuk patroontje. Mijn ventje koos een appelblauwzeegroene gabardine. Ik besloot om er wat fluo gabardine bij te gooien. Deze 2 stoffen (en nog vele andere) kreeg ik van een sympathieke naaivriendin dus bij deze nog maar eens BEDANKT ;-) Ik voegde er nog een fluo paspeltje en een labeltje aan toe en klaar is kees. In de solden vond ik een fluo geel marcelleke om het helemaal compleet te maken.

En voilà, het resultaat ...






zondag 16 juni 2013

Bijna in examenmodus

Met de examens in aantocht, wordt het hoog tijd om even te ontspannen alvorens me te wapenen met rode pen en rekenmachine. Dit weekend wordt dus een relax - maxweekendje. Zaterdag mochen we ons benen onder tafel schuiven bij goede vrienden. Dat was genieten en vooral veel bijpraten.

Een mens kan moeilijk met lege handen aankomen dus maakte ik gisteren snel een rokje voor hun kleine meid.

Grote broer kreeg een piratenschat cadeau. De 2 schatten waren heel opgetogen en wij ook hoor. Het was om duimen en vingers van af te likken. Echt een heel gezellige avond.

Maar een hele avond bijpraten was nog niet genoeg. We hadden veel te veel tijd tekort dus besloten de madammen om de overheerlijke chocoladetaart er deze ochtend af te lopen. Lopen met 2 is toch zoveel leuker dan alleen. Op naar de volgende keer ...

En we houden het sportief vandaag. Zo meteen vertrekken we naar Nazareth om mijn ventje aan te moedigen. Nu maar hopen op mooi weer en een goed resultaat. Een boeket bloemen zou echt wel een mooie start van mijn examenweek zijn. You know what to do, Fredje Raketje ;-)