Posts tonen met het label tricot. Alle posts tonen
Posts tonen met het label tricot. Alle posts tonen

woensdag 19 maart 2014

Een opwarmertje!

Ja ja, het is wéér van dat! Ik heb mijn naaimachine terug uit de kast gehaald en de priemen en haakpennen terug opgeborgen. Sorry, ik ben aan't liegen. Ik heb voorlopig enkel mijn overlock op de tafel staan ;-) Om weer in het naairitme te komen koos ik een heel simpel patroon van een tricotrokje van Purperita. Veel heb ik nog niet in tricot gemaakt. Ik grijp altijd maar naar katoen maar dit zag er zo eenvoudig uit dat er weinig of niets fout kon gaan. Doen dus!

Ik liet de meisjes in mijn tricotbak duiken en hun favorietje kiezen. en Féliz koos deze zomerse tricot. Dan op zoek naar boordstof. Voor het rokje van Féliz had ik geen probleem om bijpassende boordstof te vinden.


Noa koos voor een donkerblauwe tricot. Ik had hierbij heel veel bijpassende kleurtjes boordstof maar het was nooit lang genoeg. Ik vroeg raad aan enkele schatten van naaivriendinnen en ze vertelden me dat ik ook gewoon effen tricot kon gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan! Ik moet zeggen dat ik het resultaat met de gewone tricot mooier en fijner vind dan met boordstof. De volgende rokjes zullen allemaal met effen tricot worden afgewerkt. Zo gemakkelijk en zo snel klaar. Zaaaalig ...